Szakdolgozatom kérdőíve - Márkahűség
Az alábbi kérdőív egy szakdolgozat részeként készült. Kitöltése, ami maximum 15 percet vesz igénybe, önkéntes és anonim.

Amennyiben egy kérdésre nem tud, vagy nem szeretne válaszolni, kérem válassza az NT/NV (Nem tudom / Nem Válaszolok) választ a lehetőségek közül. Amennyiben a válaszlehetőségek egyikét sem tartja Önre jellemzőnek, kérem egészítse ki azokat a „Megjegyzés” alatt.



Együttműködését előre is köszönöm!

Sáfrány-Kertész Judit
1. Mennyire fontos az Ön életében a bizonyos márkák iránti elkötelezettség?
Kérem tegyen pipát a megfelelő válasz mellett található dobozba.
1. Nagyon fontos
2. Elég fontos
3. Közepesen fontos
4. Kevésbé fontos
5. Egyáltalán nem játszik szerepet
6. NT/NV
Megjegyzés:
 
2. Soroljon fel három márkát, amihez hűséges:
 
3. Az alábbi kategóriák közül válasszon hármat, amely területeken a leginkább jellemzi Önt a márkahűség. A kiválasztott kategóriák melletti dobozba helyezzen pipát. (több válasz lehetséges)
Élelmiszer
Ruházat
Tisztálkodási szerek
Műszaki cikkek
Dohányáru
Alkohol
Autó
Gyógyszer, gyógyászati eszközök
NT/NV
Megjegyzés:
 
4. Az alábbi állítások közül válasszon egyet, ami Ön szerint a leginkább jellemzi a márkahűséget. A kiválasztott állítás melletti dobozba helyezzen pipát.

A márkahűség számomra azt jelenti, hogy...
adott termékkategórián belül mindig ugyanazt a márkát választom.
adott termékkategórián belül van néhány márka amit felváltva vásárolok, de alapvetően mindig ugyanazokat a márkákat vásárolom. (Például tusfürdők közül a Niveát, Dove-t stb.)
az ismételt vásárlás mellett érzelmileg kötődöm az adott márkához.
az ismételt vásárlás mellett szívesen ajánlom a márkát ismerőseimnek.
az ismételt vásárlás mellett érzelmileg is kötődöm a márkához, és bármikor szívesen ajánlom ismerőseimnek.
NT/NV
Megjegyzés:
 
5. Rangsorolja a következő szempontokat aszerint, hogy az Ön esetében melyik milyen mértékben játszik szerepet egy adott márkához való hűségében.
Az állítások melletti dobozba írja a megfelelő számot. Egyest amellé az állítás mellé írjon, ami az Ön esetében a leginkább, hetest amellé, ami a legkevésbé befolyásolja a márkahűséget.
  A jó ár.
  A kedvező minőség.
  A jó ár/érték arány.
  A márka kifejezi személyiségemet.
  A márka kifejezi társadalmi rangomat.
  A márka biztosítja egy általam nagyra értékelt csoporthoz való tartozásomat.
  Megbízom egy számomra fontos személy kedvező véleményében az adott márkáról.
 
6. Az alábbi állítások alatt található öt lehetőség egyikének bepipálásával kérem jelölje minden állítás esetében, mennyire ért egyet azok tartalmával.
 Teljesen egyetértekNagyjából egyetértekRészben egyet értek, részben nemKevésbé értek egyetNem értek egyetNT/NV
A márkahűség célirányosabbá, ezáltal gyorsabbá teszi a vásárlást, mivel nem kell az összes elérhető márkát végigböngésznem.            
A márkahűség csökkenti a vásárlás kockázatát, hiszen a jól bevált márka nem okozhat csalódást.            
A márkahűség ugyan meggyorsítja a választást, de számos jó lehetőséget mulaszt el az, aki nem hajlandó kísérletezni.            
Könnyebben váltok márkát alacsonyabb árú termékeknél.            
Egy adott márka iránti hűségemet csak a márkával kapcsolatos saját tapasztalataim befolyásolják.            
A márkahűség kialakulásában legalább olyan fontos mások véleménye mint a saját tapasztalatom.            
Gyakran azért maradok hű egy márkához, mert lusta vagyok utánajárni az új lehetőségeknek.            
Jellemzőbben vagyok márkahű olyan termékek esetében, amelyek használata mások számára is látható. (Például karóra, szemben az otthoni ébresztőórával.)            
 
7. Miben érintette Önt a válság? Minden Önre jellemző állítás melletti dobozba helyezzen pipát. (több válasz lehetséges)
Csökkent a nettó jövedelmem.
Elveszítettem az állásomat.
Egy velem egy háztartásban élő családtagom elveszítette állását.
Megnőtt(ek) a hitele(i)m havi törlesztőrészlete(i).
Nem jutok hitelhez.
Bizonytalannak érzem az anyagi biztonságom.
Egyelőre semmilyen hatását nem érzem.
NT/NV
Megjegyzés:
 
8. Kérem jelölje minden állítás esetében, mennyire tartja azokat Önre jellemzőnek.

A válság óta...
 JellemzöNem jellemzőNem tudom / nem válaszolok
igyekszem lefaragni a kiadásaimat.      
alaposabban tájékozódom vásárlás előtt.      
a vásárlások előtt általában listát készítek, amihez szorosan tartom magam.      
nagyobb figyelmet szentelek az üzletek szórólapjainak.      
jelentős árkülönbségért hajlandó vagyok lemondani a minőségről.      
akkor váltok a legrugalmasabban márkát, ha magamnak vásárolok.      
olyan boltokban vásárolok, ahol előtte nem.      
részt veszek a különböző pontgyűjtő akciókban.      
sokkal rugalmasabban váltok márkát.      
ha egy termék nagyobb mennyiségben való vásárlása esetén jelentős árengedményhez jutok (például 2-t fizet, 3-t kap), általában élek a lehetőséggel.      
gyakrabban használom az internetet a kedvezőbb ajánlatok felkutatására.      
ha ajándéka viszek valamit, hű maradok a jól bevált márkához.      
többnyire ár alapján választok márkát.      
vannak olyan márkák, amikhez továbbra is hűséges vagyok, de más márkák esetében az ár határozza meg a döntésemet.      
jellemzőbben maradok márkahű, ha a termék használata nyilvános. (Például karóra szemben az otthoni ébresztőórával.)      
 
9. A következőkben különböző termékkategóriák alatt (élelmiszer, tisztálkodási szer, stb.) több állítást fog találni. Az állításokat rangsorolja aszerint, mennyire jellemzik Önt. A rangsort jelző számokat írja az állítások mellett található dobozokba. Egyest az Önre legjellemzőbb állítás kapjon, négyest az Önre legkevésbé jellemző.

A válság óta élelmiszerek vásárlásakor...
  kitartok az általam kedvelt márka/márkák mellett, és mennyiségükön sem változtatok.
  kitartok a kedvelt márka/márkák mellett, de amennyiben lehet a vásárolt mennyiséget csökkentem.
  szívesen mondok le kedvelt márkámról/márkáimról amennyiben kedvezőbb ajánlatot kapok, abban az esetben is, ha az új márka minősége valamivel alacsonyabb mint az előzőleg vásárolt márkáé.
  gyakrabban vásárolok saját márkás termékeket (pl.: Spar Budget, vagy Tesco Value) kedvezőbb áruk miatt.
 
10. A válság óta ruházati termékek vásárlásakor...
  kitartok az általam kedvelt márka/márkák mellett, és mennyiségükön sem változtatok.
  kitartok a kedvelt márka/márkák mellett, de amennyiben lehet a vásárolt mennyiséget csökkentem.
  szívesen mondok le kedvelt márkámról/márkáimról amennyiben kedvezőbb ajánlatot kapok, abban az esetben is, ha az új márka minősége valamivel alacsonyabb mint az előzőleg vásárolt márkáé.
  továbbra is ragaszkodom kedvenc márkámhoz/márkáimhoz, de azokat igyekszem alternatív módon beszerezni. (Például használtruha butikokban, internetes árveréseken, stb.)
 
11. A válság óta tisztálkodási szerek vásárlásakor...
  kitartok az általam kedvelt márka/márkák mellett, és mennyiségükön sem változtatok.
  kitartok a kedvelt márka/márkák mellett, de amennyiben lehet a vásárolt mennyiséget csökkentem.
  szívesen mondok le kedvelt márkámról/márkáimról amennyiben kedvezőbb ajánlatot kapok, abban az esetben is, ha az új márka minősége valamivel alacsonyabb mint az előzőleg vásárolt márkáé.
  gyakrabban vásárolok saját márkás termékeket (pl: DM Balea, vagy Rossman Isana) kedvezőbb áruk miatt.
 
12. A válság óta műszaki cikkek vásárlásakor...
  kitartok az általam kedvelt márka/márkák mellett.
  elhalasztom az új műszaki cikkek vásárlását.
  szívesen mondok le kedvelt márkámról/márkáimról amennyiben kedvezőbb ajánlatot kapok, abban az esetben is, ha az új márka minősége valamivel alacsonyabb mint az előzőleg vásárolt márkáé.
  továbbra is ragaszkodom kedvenc márkámhoz/márkáimhoz, de azokat igyekszem alternatív módon beszerezni. (például internetes árverés)
 
13. A válság óta dohányáru vásárlásakor...
(Amennyiben nem dohányzik, kérem hagyja megválaszolatlanul a kérdést.)
  kitartok az általam kedvelt márka/márkák mellett.
  kitartok a kedvelt márka/márkák mellett, de amennyiben lehet a vásárolt mennyiséget csökkentem.
  szívesen mondok le kedvelt márkámról/márkáimról amennyiben kedvezőbb ajánlatot kapok, abban az esetben is, ha az új márka minősége valamivel alacsonyabb mint az előzőleg vásárolt márkáé.
  továbbra is ragaszkodom kedvenc márkámhoz/márkáimhoz, de azokat igyekszem alternatív módon beszerezni. (például kínai piac)
 
14. A válság óta gyógyszer/gyógyászati segédeszköz vásárlásakor...
(A kérdés leginkább a nem vényköteles gyógyszerekre vonatkozik, amik közül szabadon választhat)
  kitartok az általam kedvelt márka/márkák mellett.
  kitartok a kedvelt márka/márkák mellett, de amennyiben lehet a vásárolt mennyiséget csökkentem.
  szívesen mondok le kedvelt márkámról/márkáimról amennyiben kedvezőbb ajánlatot kapok, abban az esetben is, ha az új márka minősége valamivel alacsonyabb mint az előzőleg vásárolt márkáé.
  továbbra is ragaszkodom kedvenc márkámhoz/márkáimhoz, de azokat igyekszem alternatív módon beszerezni. (például interneten keresztül)
 
15. Kérem pipálja be a megfelelő választ.

Neme:
Férfi
 
16. Életkora:
20 éves vagy annál fiatalabb
21-25 év
26-30 év
31-40 év
41-50 év
51-60 év
61-70 év
70 évnél idősebb
 
17. Önnel egy háztartásban élők száma (Önnel együtt):
1 személy
2 személy
3 személy
4 személy
5 személy
6 vagy annál több személy
 
18. Hány 18 év alatti gyerek lakik Önnel egy háztartásban?
Egy sem
1
2
3
4 vagy több
 
19. Mi az Ön legmagasabb iskolai végzettsége?
Általános iskola
Gimnázium, Szakközépiskola
Főiskola, Egyetem
 
20. Melyik megyében lakik?
Budapest
Bács-Kiskun megye
Baranya megye
Békés megye
Borsod-Abaúj-Zemplén megye
Csongrád megye
Fejér megye
Győr-Moson-Sopron megye
Hajdú-Bihar megye
Heves megye
Jász-Nagykun-Szolnok megye
Komárom-Esztergom megye
Nógrád megye
Pest megye
Somogy megye
Szabolcs-Szatmár-Bereg megye
Tolna megye
Vas megye
Veszprém megye
Zala megye
 
21. Milyen nagyságú településen lakik?
Kisváros (50.000 lakosig)
Közepes nagyságú város (50.000-100.000 lakos)
Nagyváros (100.000 lakostól)
Falu
 
22. Mennyi az Ön háztartásában élők nettó jövedelme összesen havonta? (Önével együtt)
40.000 Ft vagy kevesebb
40.001 - 80.000 Ft
80.001 - 100.000 Ft
100.001 - 150.000 Ft
150.001 - 200.000 Ft
200.001 - 300.000 Ft
300.001 - 400.000 Ft
400.001 - 500.000 Ft
500.000 Ft felett