PEDAGÓGUS KÉRDŐÍV /2
Tisztelt Kolléga!

Az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar gyógypedagógia mesterképzési (MA) szakán készülő szakdolgozatomhoz kérem a segítségét, melyben az információs és kommunikációs technikai (IKT) eszközök alkalmazását szeretném felmérni a sajátos nevelési igényű, tanulásban akadályozott tanulók oktatásában. Kérem, hogy a kérdőív kitöltésével vegyen részt a felmérésben és engedélyezze válaszainak felhasználását szakdolgozatomhoz.

Tóthné Schiebelhut Lívia

gyógypedagógus, közoktatási szakértő

Budapest, 2011.
Kérjük, írja be az adatait:
Nem
Életkor
1. Milyen végzettséggel rendelkezik? (több válasz lehetséges)
gyógypedagógus
tanító
tanár
fejlesztőpedagógus
Egyéb
 
2. Milyen típusú gyógypedagógiai oktatásban résztvevő intézményben dolgozik?
Többcélú gyógypedagógiai intézmény
Speciális általános iskola
Pedagógiai szakszolgálat
Integrált oktatást végző általános iskola
 
3. Milyen területen tanít? (több válasz lehetséges)
alsó tagozat
felső tagozat
szakiskola
szakszolgálat
egyéni fejlesztés, habilitáció
Egyéb
 
4. Milyen szintű informatikai tudással rendelkezik?
autodidakta módon tanulta meg használni a számítógépet
alapfokú számítógép kezelői tanfolyamot végzett
középfokú számítógép kezelői tanfolyamot végzett
OKJ-végzettsége van
ECDL vizsgája van
informatikus
 
5. Használ-e a munkája során informatikai eszközöket?
igen
nem
 
6. Ha igen, milyen eszközt/eszközöket használ? (több válasz lehetséges)
asztali számítógép
laptop
netbook/tablet
digitális zsúrkocsi vagy bőrönd
projektor
színes fénymásoló
interaktív tábla
tanulói szavazórendszer
Egyéb
 
7. Munkája során mire használja az informatikai eszközöket? (több válasz lehetséges)
adminisztráció
tanórára való felkészülés (anyaggyűjtés, feladatlap készítés stb.)
tanórán ismeretátadásra
tanórán differenciálásra
tanórán egyéni fejlesztésre
tanulók értékelésére (elektronikus napló)
kapcsolattartásra (tanulóval, szülővel)
kapcsolattartásra a kollégákkal
tananyagfejlesztés
Egyéb
 
8. Milyen informatikai eszköz áll a rendelkezésére a tanteremben, ahol tanít?
 IGENNEM
számítógép    
laptop    
hordozható rendszer    
interaktív tábla    
internet    
netbook/tablet    
 
9. Milyen rendszerességgel alkalmaz informatikai eszközöket a tanítási óráin?
minden órán
gyakran
az óráim 50%-ában
nagyon ritkán
soha
 
10. Mely tantárgy/foglalkozás során használ leggyakrabban IKT eszközöket?
 
11. A tanítási óráin használja-e és milyen gyakorisággal a következő alkalmazásokat?
 napi rendszerességgelhetente többszörhavontaalkalmankéntsoha
Feladatlapok kivetítése          
Prezentáció (PowerPoin)t          
Multimédia-használat magyarázathoz (CD, DVD. stb.)          
Internet-használat magyarázathoz          
SDT-használata magyarázathoz          
Oktatószoftverek használata gyakorláshoz          
Interaktív tábla alkalmazása gyakorláshoz          
Szavazórendszer alkalmazása ellenőrzéshez          
 
12. A tanítási óra melyik részéhez/ részeihez alkalmazza az IKT eszközöket? (több válasz lehetséges)
új ismeret átadása
önálló tananyag-feldolgozás
gyakorlás
differenciálás
ellenőrzés, értékelés
egyéni fejlesztés, habilitáció
 
13. Amennyiben ön rendszeresen alkalmaz IKT-eszközöket a tanítási órán, úgy tapasztalatai alapján értékelje a következő állításokat:

Az IKT-eszközözök tanórai használatának eredményeképpen a tanulók érdeklődőbbek és aktívabbak lesznek.
 12345 
Egyáltalán nem          Teljes mértékben
 
14. Fegyelmezettebbé válik a tanulók magatartása.
 12345 
Egyáltalán nem          Teljes mértékben
 
15. Mérhetően javulnak a tanulói eredmények.
 12345 
Egyáltalán nem          Teljes mértékben
 
16. Rövidül a tananyag elsajátításához szükséges idő.
 12345 
Egyáltalán nem          Teljes mértékben
 
17. Nő a diákokra fordítható hasznos idő.
 12345 
Egyáltalán nem          Teljes mértékben
 
18. Amennyiben használ interaktív táblát, tapasztalatai szerint mik az előnyei a tanítási órán? (több válasz lehetséges)
Interaktivitás (felhasználói irányítású kétirányú kommunikáció).
Figyelemfelkeltő, látványos szemléltetés.
Változatos munkaformák lehetségesek.
Az elkészült tananyagok szerkeszthetőek, újrahasznosíthatóak, átadhatóak.
Több eszközt is helyettesít.
Tehetséggondozásra és felzárkóztatásra egyaránt használható.
Rengeteg lehetőség rejlik a használatában.
 
19. Ön használ-e a következő portálokról e-tananyagokat ? (több válasz lehetséges)
Sulinet Digitális Tudástár (SDT)
Gyógypedagógiai Info-Technológiai Eszközök (GyITE)
Tananyagpiac (SMART)
Tanárblog
Oktatószoftverek
Egyéb
 
20. Ismeri-e az INFO-TANODA oktatóprogram-csomagot?
img/hu/user_q7/470961917.jpg
igen
nem
 
21. Ha igen, melyik szoftvert és mi a véleménye róla?
 
22. Ön hogyan jellemezné saját viszonyulását a IKT-eszközökhöz a digitális kompetencia, a módszerek alkalmazása szempontjából?
"Hidegen hagynak".
"Megfertőztek".
"Egészséges" arányban alkalmazom őket.
"Digitális lázban égek."
 
Válaszait köszönöm szépen.
Szakdolgozatom és a felmérés eredménye intézményünk honlapján elérhető lesz: www.meixner-egymi.ucoz.hu
Köszönetképpen felajánlom nevelőtestületünk által kidolgozott INFO-TANODA oktatóprogramjainkat, amelyek az intézmény honlapjáról letölthetőek.