Munkáltatói márkakutatás
A munkáltatói márka alapvetően minden olyan speciális értéket és ajánlatot magába foglal, melyet a cég, mint munkaadó közvetít a meglévő - és jövőbeli munkavállalói felé. A munkáltatói márka (brand) hatékony kommunikációja segít a vállalatoknak kedvező képet kialakítani saját magukról, bevonzani a tehetségeket és erősíti a cég munkaerőpiaci pozícióját. A HRessence munkáltatói márkakutatása cégvezetőkkel folytatott interjúkkal is kiegészül. A kutatási eredmény nagy segítséget nyújt a döntéshozók számára a cég hírnevének alakításában és átfogó képet nyújt a munkáltatói márkáról.



Biztosítjuk Önöket, hogy a birtokunkban lévő adataikat bizalmasan kezeljük, harmadik félnek nem továbbítjuk, valamint egyéb kutatási célra fel nem használjuk. A kutatásból összefoglaló tanulmányt készítünk.

Jelen kérdőív kitöltése maximum 10 percet vesz igénybe.

A résztvevő cégek 2012. május 30-ig tölthetik ki a kérdőívet. A felmérésben való részvétel díjmentes!
Kérjük, írja be az adatait:
Keresztnév, vezetéknév
E-mail cím
Foglalkozás
Cégnév
1. Milyen tulajdonban van a cég?
magyar magán
magyar állami
külföldi
vegyes
költségvetési szerv
 
2. Mely iparágban /ágazatban végzik üzleti tevékenységüket? (kereskedelemnél kérjük megjelölni, hogy kis/nagykereskedelem)
 
3. Hány főt foglalkoztatnak?
1-9
10-49
50-249
250 -499
500-1500
1500 fölött
 
4. Melyik városban található a cég székhelye?
 
5. Mennyire fontos Önnek, hogy a családja és ismerősei miként ítélik meg a céget, ahol Ön dolgozik?
Nagyon fontos
Fontos
Nem igazán fontos
Nem fontos
 
6. Barátai/ ismerősei körében, mely alábbi témák kerülnek elő a leggyakarabban a munkahely témakörben? (kérjük, hogy a két leggyakoribbat jelölje) (több válasz lehetséges)
fizetés/juttatások
a munkahelyi vezetők
céges pletykák, érdekességek
a vállalatnál megpályázható állások
alkalmazottakkal/kollégákkal kapcsolatos konfliktusok
céges képzések/tréningek
vállalati rendezvények
Egyéb
 
7. A felsoroltak közül melyekkel rendelkezik a vállalata? (több válasz lehetséges)
Céglogó
Honlap
Karrieroldal a honlapon
külön e-mailcím a beérkező önéletrajzok fogadására
Vállalati filozófia
Vízió
Stratégia 1-3 évre
Stratégia 3-5 évre
Esélyegynlőségi terv
Mozgó reklámok (pl.: autókon hirdetés)
A cég nevével fémjelzett tárgyak (pl.: toll, esernyő)
Hírlevél
 
8. Ismeri Ön a munkáltatói márka fogalmát?
igen
nem
 
9. Az alábbiak közül Ön szerint melyik 3 jellemzi leginkább a munkáltatói márkát? (több válasz lehetséges)
Vállalati értékek, ígéretek
Vállalat külső megítélése (partnerek, ügyfelek által)
Vállalat arculata
Termék arculata
Szolgáltatás arculata
Image
Logó
A médiában/sajtóban megjelenő cikkek a vállalat vezetőiről
A médiában megjelenő reklámok száma
Alacsony fluktuáció
Nők/Férfiak aránya
Női vezetők aránya
Vonzó munkahely
Elnyert díjak/elismerések
A munkatársak véleménye
 
10. Az alábbi állítások melyikkel jellemezhető a munkáltató márkához való hozzáállás az Önök cégében?
Nem igazán fontos, ez csak egy szlogen
Fontos, fejleszteni kívánjuk a jövőben
Fontos, már rendelkezünk létező stratégiával a kidolgozásra vonatkozóan
Célzottan kommunikáljuk a stratégiánkat mind a jelentkezők, mind a fogyasztók felé
 
11. Része-e a marketing stratégiának a munkáltatói márka?
igen
nem
 
12. A dolgozók körében mely eszközökkel alakítják ki a "márkahűséget"? (több válasz lehetséges)
Cégre jellemző uniformizált öltözet
Céges napok/rendezvények
Szakmai képzések
Csapatépítő tréningek
Csapatépítő program (nem tréning formában)
Egészségpénztári támogatás
Vállalati napok (családi nap)
Egészségnapok
Jutalmak
Mobilszolgáltatói flotta kedvezmények
Díjmentes szolgáltatás a saját termékpalettáról
Ingyenes termékcsomag a vállalat termékeiből
Egyéb
 
13. Hogyan ítéli meg a vállalaton belüli légkört az alábbi szempontok alapján? (1- nagyon alacsony; 5- nagyon magas)
 12345
Rivalizálás          
Stressz mértéke          
Motivációs tényezők          
Szervezeti tényezők          
Szervezeti változás gyakorisága          
A munkatársak általános közérzete          
A fluktuáció mértéke          
Pletyka          
Vezetőség cseréje          
Kulcspozícióban lévők elvándorlása          
 
14. Mennyire hangsúlyos a vállalati kommunikációban magának a cég hírnevének a kialakítása? (1- egyáltalán nem; 5- teljes mértékben)
 12345 
Egyáltalán nem          Teljes mértékben
 
15. Milyen konkrét aktivitásokat tesznek annak érdekében, hogy a cég jó hírneve bekerüljön a köztudatba?
 
16. Vettek-e már részt HR pályázatokon?
igen
nem
 
17. Melyek voltak ezek? )pl: Legjobb női munkahely, Családbarát munkahely pályázat...stb)
 
18. Mely eszközökkel teszi vonzóvá a cégét a munkaerőpiacon? (több válasz lehetséges)
Részmunkaidő
Szülési szabadság alatti kapcsolattartás
Cafeteria rendszer
GYES után visszatérési lehetőség
Home office
Tanulmányi szerződés
Rugalmas munkaidő
Vállalati intézmények (óvoda, bölcsöde stb.)
Előrelépési lehetőség
Képzések a munkatársak számára
Részvétel karrierexpón
Tehetségprogram
Mentoring program
Nemzetközi tapasztalszerzés lehetősége cégen belül
CSR
Egyéb
 
19. Mely eszközökkel teszi vonzóvá saját vállalatát a potenciális munkavállalók számára? (több válasz lehetséges)
Jó munkakörnyezet
Kihívást jelentő feladatok
Karrier és fejlődési lehetőségek
Képzési lehetőségek
Vállalati sokszínűség
Egyensúly biztosítása munka és magánélet között
Versenyképes fizetés
Juttatások
Gyermekgondozási lehetőségek vállalaton belül
Vonzó vállalati légkör
 
20. Van-e gyakorlati lehetőség az Ön cégénél a fiatal pályakezdők számára?
igen
nem
 
21. Fontos az Ön cége számára a hátrányos helyzetben lévő munkavállalók foglalkoztatása? (független attól, hogy valóban foglalkoztatnak-e hátrányos helyzetű munkavállalót)
igen
nem
 
22. A felsoroltak közül mely hátrányos helyzetben lévő csoportokat foglalkoztatja az Ön cége? (több válasz lehetséges)
50 év felettiek
Nők
GYES-ről visszatérők
Fogyatékkal élők
Kisebbséghez tartozók
Pályakezdők
Egyéb
 
23. Az alábbiak közül mely tulajdonságok jellemzik leginkább az Ön vállalatát? (Maximum 3 tulajdonságot jelöljön meg!) (több válasz lehetséges)
Stabilitás
Innováció
Sikeresség
Jó hírnév
Emberközpontú vezetés
Szakmai fejlődés lehetősége
Nemzetközi piaci jelenlét
Magasan kvalifikált dolgozók
A szakmai legjobbjait tudhatja a kollégái között
Folyamatos médiajelenlét
 
24. Tervezi-e a vállalat fejlesztését a közeljövőben?
igen
nem
 
25. Mely jellemzőket kívánja fejleszteni/erősíteni? (több válasz lehetséges)
Stabilitás
Innováció
Új termékek/szolgáltatások
Nemzetközi piaci jelenlét
Online jelenlét (pl: új weboldal, webshop indítása)
Szakmai fejlődés a munkatársak körében
Jó hírnév
Médiajelenlét/reklám
Esélyegyenlőségi politika
Sikeresség
Emberközpontú vezetés
Egyéb
 
26. Mit jelent az Ön cége számára a siker? (Maximum két tényezőt jelöljön meg!) (több válasz lehetséges)
Szakmai elismertség
Magas profit
Elégedett ügyfél/vásárló
Magas színvonalú szolgáltatás/termék
Hosszú távú együttműködés másokkal
Lojális munkavállalók
Egyéb
 
27. Milyen K.O kritériumoknak kell megfelelniük az Önökhöz pályázó munkavállalóknak a felvételiken? (Sorolják fel a 4 legfontosabbat, munkakörtől függetlenül!)
 
28. Amennyiben van erre külön felelős, mely osztály(ok) vagy pozíció(k) felelős(ek) Önöknél a munkáltatói márka kezeléséért, irányításért?
 
29. Van-e Önöknek kidolgozott munkáltatói márka stratégiájuk?
igen
nem
 
Köszönjük válaszait, az összefoglaló tanulmányt a kérdőívek összesítését követően eljuttatjuk Önnek!
Üdvözlettel:
a HRessence csapata
www.hressence.hu