Kutatás a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér szolgáltatásainak megítéléséről
Üdvözlöm!



Schneider Ákos végzős, marketingkommunikáció szakos hallgató vagyok a Budapesti Corvinus Egyetemen. Kérem, segítsen az alábbi kérdőív kitöltésével, hogy jobban megismerjem az utazással kapcsolatos preferenciáit és a repülőtéren található szolgáltatásokhoz fűződő tapasztalatait. A kérdőívből nyert információk képzik gerincét a szakdolgozatomnak, így lehetőleg a valósághoz legközelebb álló adatokat írja le. A válaszadás teljes mértékben anonim és önkéntes. Kizárólag saját felhasználásra kerül.

A kitöltés nagyjából 10-15 percet vesz igénybe.



Szíves közreműködését előre is köszönöm!
1. Utazott-e már repülővel a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről?
Igen
Nem (Köszönöm szíves segítségét, kérem, több kérdést ne válaszoljon meg!)
 
2. Hány alkalommal utazott repülővel (az oda-vissza utakat egynek tekintve)?
1 alkalommal
2-5 alkalommal
6-10 alkalommal
10-nél több alkalommal
 
3. A SkyCourt megnyitása óta (2011) hány alkalommal utazott a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről?
1 alkalommal
2-5 alkalommal
6-10 alkalommal
10-nél több alkalommal
 
4. Milyen gyakran utazik repülőgéppel?
Havonta többször
Havonta
Félévente többször
Félévente
Évente
Ritkábban
 
5. Általában hogyan vásárol repülőjegyet?
Interneten, a légitársaság honlapján
Interneten, egy repülőjegykereső oldalon keresztül
Interneten, egy utazási iroda honlapján, csomagban
Személyesen, a légitársaság irodájában
Személyesen utazási irodában
Nem én vásárolom a jegyet
 
6. Kérem, jelölje meg azt az árkategóriát, amelyet általában egy útra szóló repülőjegyére fordít (illetékekkel)!
(Amennyiben az utazási irodánál foglalt nyaralása esetén, a repülőjegy ára nem különíthető el egyéb költségektől, pl.: a szállásétól, akkor a „Nem tudom megmondani” lehetőséget válassza!
Abban az esetben, ha nem Ön fizetett a repülőjegyért vagy az közvetetten sem az Ön költsége, akkor kérem az így megadott válaszlehetőséget jelölje meg!)
Nem tudom megmondani/Nem saját költség
20.000 Ft alatt
20.000-60.000
60.001-100.000
100.001-200.000
200.001-300.000
300.000 fölött
 
7. Általában milyen módon utazik?
Hagyományos légitársasággal
Fapados légitársasággal
Charter géppel (Általában csúcsszezonban indított járat)
 
8. Milyen célból utazik legtöbbször?
Üzleti
Magán
 
9. Amennyiben magán célból, milyen okból?
Nyaralás, városlátogatás
Rokon vagy ismerős látogatása
Tartós külföldi tartózkodás
 
10. Az esetek többségében kivel utazik?
Egyedül
Rokonnal, ismerőssel
Üzleti partnerrel, kollégával
 
11. Megközelítőleg mennyi idővel a gép indulása előtt szokott a repülőtérre érkezni?
Kevesebb, mint 1 óra
1-2 óra
Több, mint 2 óra
 
12. Általában milyen közlekedési eszközzel jut ki a repülőtérre?
Tömegközlekedés
Taxi
Reptéri transzfer (shuttle)
Ismerős, családtag fuvarozza a repülőtérre
Autóval, melyet a repülőtéren hagy
 
13. Kérem, jelölje meg, hogy véleménye szerint mely szempont jellemző inkább az alábbi kijutási módokra!
 Kedvező árúKöltséges
Tömegközlekedés    
Taxi    
Reptéri transzfer (shuttle)    
Ismerős, családtag segítsége    
Önállóan autóval, azt a reptéren hagyva    
 
14. Kérem, jelölje meg, hogy véleménye szerint mely szempont jellemző inkább az alábbi kijutási módokra!
 KényelmesKomplikált
Tömegközlekedés    
Taxi    
Reptéri transzfer (shuttle)    
Ismerős, családtag segítsége    
Önállóan autóval, azt a reptéren hagyva    
 
15. Kérem, jelölje meg, hogy véleménye szerint mely szempont jellemző inkább az alábbi kijutási módokra!
 GyorsLassú
Tömegközlekedés    
Taxi    
Reptéri transzfer (shuttle)    
Ismerős, családtag segítsége    
Önállóan autóval, azt a reptéren hagyva    
 
16. Mennyire elégedett a check-in és a biztonsági ellenőrzés folyamatával (személyzet kedvessége, rendelkezésre álló hely, gyorsaság stb.)? (A válaszát a skálán megadott értékkel árnyalhatja.)
(Abban az esetben, ha 5-ös értéket választja, kérem, hagyja figyelmen kívül a következő kérdést!)
 12345 
Egyáltalán nem vagyok elégedett          Teljes mértékben elégedett vagyok
 
17. Amennyiben nem vagy csak részben elégedett, kérem, nevezze meg azt a tényezőt, ami leginkább zavaró volt:
 
18. A gyorsabb és kényelmesebb előrejutás érdekében választaná-e a Fast track lane (gyorsított biztonsági ellenőrzés) vagy Fast check-in (gyorsított check-in) szolgáltatások valamelyikét felár ellenében?
Igen
Nem
 
19. Kérem, soroljon fel üzleteket, szolgáltató egységeket, melyek rögtön az eszébe jutnak a SkyCourt utasterminálból!
 
20. Az alábbi üzletek, szolgáltató egységek közül melyeket ismeri a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről? (több válasz lehetséges)
Bar Wings
Bill Bentley
Brandt virág
Burger King
Caffé Ritazza
Calvin Klein/Guess
Caprice
Costa Coffee
Dr Juice
Executive Lounge
Flocafé
FREYWILLE
Gift Point
Gundel
Heinemann Duty Free
Herend
Hippopotamus
hub
Hugo Boss/Polo Ralp Lauren
Hungaricum Wine&Fine Food
KFC
Kouzina
Leroy
Lian Day Spa
Living Toys
Longchamp/Montblanc/Burberry
MasterCard Lounge
Memories of Hungary
Michal Negrin
Negroni
Ne'o
Panapolis
Platinum Lounge
Playersroom
Relay
Seasons
SkyCourt Lounge
Spar
Swarovski
Szamos
Upper Crust
Virgin
Yum Cha
Yves Rocher
 
21. Mely szolgáltatásokat vette már igénybe a repülőtéren, az előzőekben felsoroltak közül?
 
22. Van-e olyan hiányzó szolgáltatás, melynek szükségét érzi a repülőtéren belül? Amennyiben igen, kérem, nevezze meg!
 
23. Vett-e már igénybe valaha Lounge szolgáltatást a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren?
Igen
Nem
 
24. Amennyiben még nem vett igénybe eddig Lounge szolgáltatást, kérem, jelölje ennek okát! (Több választ is megjelölhet!) (több válasz lehetséges)
Magas árfekvés
Általában társasággal utazik
Feszengős hangulat
A váróban megtalálható üzletek szélesebb választéka
A szolgáltatás nem keltette fel az érdeklődését
Nem ismeri ezt a szolgáltatást
Egyéb
 
25. Mit vár el egy exkluzív szolgáltatástól/helytől? (Több választ is megjelölhet!) (több válasz lehetséges)
Kedvesebb kiszolgálást
Magasabb minőségű ételeket, exkluzív termékeket
Teljes körű ügyintézést
Privát, nyugodt környezetet
Professzionalitást
Hosszabb várakozás esetén kényelmesebb pihenési lehetőségeket
Dolgozó sarkot
 
26. Kérem, rangsorolja az alábbi tényezőket, aszerint, hogy mekkora jelentőséggel bírnak az Ön szempontjából a várakozási idő eltöltésében!
(Leginkább befolyásoló tényező=1, legkevésbé befolyásoló tényező=8)
  Ár
  Kényelem, komfort érzet
  Minőség
  Márka megítélése
  Exkluzivitás
  Külső megjelenés, dizájn
  Utastársak/ismerősök véleménye
  Reklámozottság, ismertség
 
27. Átlagosan mekkora összeget költ a repülőtéri várakozása során? (Ft)
 
28. Kérem, jelölje az alábbi táblázatban 5 fokozatú skála segítségével, mit vár el egy szolgáltatástól repülőtéri környezetben! A köztes értékekkel is árnyalhatja válaszát a megfelelő értékek kiválasztásával.
 Egyáltalán nem fontos 1Nem fontos 2Kicsit fontos 3Fontos 4Nagyon fontos 5
Megfizethetőség          
A tranzit ülőalkalmatosságainak komfortja          
Hosszabb várakozásra alkalmas pihenőhelyek          
Exkluzív környezet          
Hozzáférhető ingyenes ivóvíz, frissítők (tea, kávé)          
Személyzet kedvessége          
Megfelelő reklámozottság          
Könnyű eligazodás          
Népszerűség          
Privát terek          
Tiszta környezet          
Barátságos légkör          
Dohányzásra kijelölt hely adottságai          
Gyorsaság          
Széles választék          
Kiemelkedő minőség          
Kizárólag prémium termékek, szolgáltatások legyenek fellelhetőek          
 
29. Kérem, jelölje az alábbi táblázatban 5 fokozatú skála segítségével, mennyire elégedett a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér nyújtotta szolgáltatásokkal! A köztes értékekkel is árnyalhatja válaszát a megfelelő értékek kiválasztásával.
 Elégedetlen 1Nem elégedett 2Részben elégedett 3Elégedett 4Nagyon elégedett 5
Megfizethetőséggel          
A tranzit ülőalkalmatosságainak komfortjával          
Hosszabb várakozásra alkalmas pihenőhelyekkel          
Exkluzív környezettel          
Hozzáférhető ingyenes ivóvízzel, frissítőkkel (tea, kávé)          
Személyzet kedvességével          
Megfelelő reklámozottsággal          
Könnyű eligazodással          
Népszerűséggel          
Privát terekkel          
Tiszta környezettel          
Barátságos légkörrel          
Dohányzásra kijelölt hely adottságaival          
Gyorsasággal          
Széles választékkal          
Kiemelkedő minőséggel          
Kizárólag prémium termékek, szolgáltatások fellelhetőségével          
 
30. Kérem, jelölje az alábbi 4 fokozatú skálán, milyen mértékben ért egyet az állításokkal!
 Egyáltalán nem értek egyet vele 1Inkább nem értek egyet vele 2Inkább egyetértek vele 3Teljes mértékben egyetértek vele 4Nem tudom
Előfordult már velem, hogy abszolút nem költöttem a reptéren.          
Nagyobb valószínűséggel vásárolok ajándékot, ha egyedül utazom.          
Nagyobb valószínűséggel fogyasztunk étteremben, ha nagyobb társasággal, családdal utazunk.          
Egyedül inkább kávét, szendvicset fogyasztok.          
Nagyobb eséllyel vásárolok hirtelen benyomás alapján exkluzív környezetben.          
Vámmentes üzletben gyakrabban vásárolok szeszesitalt, illatszert, édességet.          
Inkább csak nézelődni megyek a boltokba.          
Lounge-ot kizárólag ingyenesen (pl. bankkártyához kapcsolódó szolgáltatás keretében) veszek igénybe.          
Társaságban hajlamos vagyok kevésbé megfontoltan vásárolni.          
Nyaralás, hosszabb utazás alkalmával költéseimet kevésbé korlátozom.          
 
31. Más repülőterekkel összehasonlítva milyennek találja a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret? (Kérem, válaszát az alábbi skálán kiválasztott érték segítségével árnyalja!)
 1234567 
Kifejezetten rosszabbnak              Kifejezetten jobbnak
 
32. Utazott-e már a bécsi repülőtérről (Vienna International Airport)?
Igen
Nem (Kérem, már csak a demográfiai adatokat töltse ki!)
 
33. A kiutazás körülményeitől eltekintve, hasonló feltételek mellett szívesebben választaná-e a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret, mint a bécsit?
Igen
Nem
 
34. Kérem, röviden (akár egyetlen szóval) indokolja választásának okát!
 
35. Neme:
Férfi
 
36. Életkora:
18 év alatt
18-25 éves
26-35 éves
36-45 éves
46-55 éves
56-65 éves
66 év fölött
 
37. Családi állapota:
Egyedülálló
Kapcsolatban élő
Házas
Elvált
Özvegy
 
38. Lakóhelye:
Budapest
Megyeszékhely
Egyéb város
Község
 
39. Legmagasabb iskolai végzettsége:
8 általános alatt
8 általánost végzett
Szakmunkásképző
Gimnázium
Főiskola
Egyetem
Posztgraduális képzés
 
40. Foglalkozása:
Vezető szellemi
Beosztott szellemi
Egyéb szellemi (szabadfoglalkozású)
Vezető fizikai
Beosztott fizikai
Vállalkozó
Nyugdíjas
Tanuló
Munkanélküli
Gyes, Gyed, főállású anya
Egyéb
 
41. Havi nettó, átlagos jövedelme (forintban értendő):
0-50.000
50.001-100.000
100.001-150.000
150.001-200.000
200.001-300.000
300.000 Ft felett
 
42. Önnel egy háztartásban élők száma (fő):
 
43. Ön tekinthető-e a háztartás felelős döntéshozójának?
Igen
Nem